Luer med fletter

3 !!! luer . Luene er strikka i easy fra Sandnesgarn. Pinne nr 7 (detta gikk fort)
fletteluer i easy

Har ingen mønster. Har  brukt ei lue som var kjøpt i en butikk som utgangspunkt.
La opp 60 masker. 4 omger en rett en vrangt.
3 vr 4 rette 1 vr 4 rette . gjenta ut omg. +gjør det samme 2 omganger til. Så flette du neste omg. Dette gjentok eg tilsammen 6 ganger.
På 2 av luene fletta eg like fletter. fletter samme vei

Den ene fletta eg motsatt               fletter 2 veier

Strikka noen omganger rett før eg felte av.

Ønske alle sammen ei fine helg

10 kommentarer

Greta

05.12.2009 kl.11:11

Så stile luer. Flette er dekorativt og kjekt å strikke. Takk for oppskrifta. Den kan det godt hende eg bruker. Skal si fra da. Ha ei flott helg

brito

05.12.2009 kl.12:23

Heia!

Liker luene dine veldig godt! Kjekt du lagt ut mønster i tilfelle eg fikk lyst å strikke en slik ;D

Du er flink som ¨leser¨ mønster utfra andre plagg!

aud47

05.12.2009 kl.16:42

Kjempefine luer...jeg har strikket ei nesten makene med samme garn .De blir kjempefine og klør ikke:-)

Marit

05.12.2009 kl.16:51

De likte jeg :)

Anne Line

05.12.2009 kl.19:35

Dei va nydeligge rett å slett! Jett kin så ønske seg ei akkurat like;p

Hanne

06.12.2009 kl.11:23

Åhhh den var RÅ fin :D

Ellen

06.12.2009 kl.16:23

Så fin.Ser så god og varm ut.

Sv;For et flott tiltak.De gjør så ufattelig mye fint for folk.

Ha en koselig førjulsdkveld videre:)

Hobbystua

06.12.2009 kl.18:51

Hei og god kveld. Dette var flotte luer du har strikket,,og fletter er flott. Takker for mønster du legger ut på dem. Skal ha den i minne. Ha en fortsatt fin kveld og en flott ny uke:-))

Loppelill

08.12.2009 kl.09:25

Å så flott lue!

sunshine prod

26.09.2010 kl.01:13

Kjempefin...husker du hvordan du omtrent felte i toppen.....?