Nye Sokker (ballband)

Har strikka et par sokker og tatt utgangs punkt i ballband klute mønsteret,på skafte.

Flere som har sett dette, har lurt på om eg har oppskrift.
Det har eg ikke. Derfor skal eg prøve å beskrive hva eg har gjort her.

Sokke str 34/35
La opp 57 masker på pinne 2,5 med farge A
1. og 2. omg  vrange
3. omg. Bytt til farge B. 4 r, flytt 1 m over til h p , *5 r, flytt 1 m over til h p* gjenta fra * til det gjenstår 4 m på omg, 4 r.
Det samme gjør du  på omg 4-8 (6omger med farge B )
Omg 9 Bytt til farge A strikk rett hele omgangen
Omg 10 vrange
Omg 11 vrange
Omg 12 Bytt til farge B 1 r, flytt 1 m over til h p, * 5 r, flytt 1 m over til h p*, gjenta fra * til det gjenatår 1 m på p, 1 r.
Omg 13 rette
Omg 14 vrange
Omg 15 vrange
Omg 16 gjenta fra omg 3 - til omg 15 så langt du vil ha skafte.
Avslutt med vrang omgang . På siste omgang felte eg ei maske. 56 masker igjen.
Strikk så hæl ,fot og tå. ; )

Håper dette er forstålig for dere som vil prøve.

ballbandsokker 1

11 kommentarer

matja

10.05.2009 kl.17:27

Nydelige sokker.Tror jeg må prøve meg på noen slike etterhvert.Takk for at du deler oppskrift.Ha en fin dag:

ruta

10.05.2009 kl.20:43

Takk forde fine kommentarene på bloggen min. Disse sokkene var fine. Fint at du legger ut oppskrift, av og til passer det meg å strikke noe kjekt jeg ser på bloggene. Ha en fin kveld. :-)

Greta

10.05.2009 kl.21:59

Du er flink som klarer å skrive ned oppskrifta på det du lager uten oppskrift. kjekt at du deler det med oss.Sokkene var veldig fine. ha ei fortsatt flott uke

Turi

10.05.2009 kl.22:32

Flotte læste, kjekt at du deler oppskrifta med oss.

Monai

11.05.2009 kl.00:35

Flotte sokker.Kjekt at du deler oppskriften med oss.

Ruth Synøve

11.05.2009 kl.08:18

Morsomme sokker og artige farger :) Så hyggelig at du deler oppskrift. Ha en herlig start på uken .

Hobbystua

11.05.2009 kl.21:10

Skikkelig flotte sokker i artig mønster.Du er flink du som får det til. Ønsker deg en riktig fin uke og kos deg med håndarbeidene dine.-))

Loppelill

12.05.2009 kl.12:06

Så fine de var! Nydelig farger :)

elins strikkeri

12.05.2009 kl.21:10

Flotte sokker, dei vil eg nok prøve ein gang!! Takk for at du deler, ha ei fin veke:-)

Tesha

13.05.2009 kl.22:41

Herlige sokkar i glade sommerfargar! Eg har laga leggvarmarar i det mønsteret, men ikkje "heile" sokkar. Detta e du go'e på, vettu!!!

Linda

20.06.2009 kl.00:52

Hei.Hvor får man kjøpt de du putter inni sokkene, evt hva heter det?