Innesokker/tøfler

I dag har eg strikka sokker/tøfler på pinne nr 7
Fant ut at eg måtte få vekk noe av  garn hauen min. Trengte nye tøfler. Har brukt sokke oppskriften min,med tykt garn  på pinne nr 7 . Det hvite er dobbelt Mor Aase og det sorte er enkel trå Norsk ullgarn
 Siden det er sokke oppskriften eg har brukt kalle eg disse for innesokker.
Hadde ikke anelse om dei passa meg etter toving. For dette har eg aldrig gjort før og ikke hadde eg noe oppskrift på tova sokker heller.

innesokker tova

Denne gang var eg heldig. Sokken passa perfekt etter toving.
ca str 38

innesokker tova str 38

Sånn såg dei ut før toving.
26 cm før eg fellte til  tå
innesokker fr toving

8 kommentarer

Turi

19.04.2009 kl.21:13

Desse vart jo flotte, kjekt at dei passa til deg.Ha ein fin kveld.

matja

19.04.2009 kl.21:39

Så flott at de passet deg.De ble kjempeflotte og ser helt herlige ut.Ha en fin kveld:)

ruta

19.04.2009 kl.22:23

Grattis med nye tøfler, fine var de :-)

elins strikkeri

20.04.2009 kl.19:06

Dette ser ut som varme gode tøfler, fine var dei og:)

Trulte H

20.04.2009 kl.20:59

Dem ble kjempefine. Jeg har strikket endel tova sokker/tøfler og jeg bruker ofte maskeantallet fra en helt vanlig sokkeoppskrift og tykkere pinner. Men strikker de lenger enn oppskriften sier. Bruker ikke dobbelt garn. Og de har alltid passet til en av oss...

mimouna

21.04.2009 kl.23:35

Sånne tovete tøffelsokker er så deilige og varme på beina. Så bra at du traff akkurat med størrelsen da. :)

Loppelill

22.04.2009 kl.11:07

Så fine sokker!

Greta

25.04.2009 kl.22:09

Så lurt da. LAge store sokker på tjukke pinne og så tove dem. Det skal en vel tru at eg kan klare også. det skale g ugse. Dine vart i alle fall veldig fine