Eg strikke og strikke

Eg strikke og strikke ,men har ingen ting å visa fram.
For en tid tilbake strikka eg denne baby buksa
baby bukse i regia

Skulle ha en topp til.
Først begynte eg på en genser. Når eg var kommen ca 16 cm opp på bolen . Fant eg ut at denne var ikke fin.
Rekka opp, begynte på ny. Denne gang en jakke. Denne jakka var ganske fine syns eg, Riller ,Rett strikk + Perlestrikk. men.... Eg blei ikke fornøyd. Hadde vært finere med bare riller i stede for perlestrikk.(Blei så rotete)  Rekka opp igjen. Nå var det 3. gang eg starta.
Begynte på ryggen strikka den ferdig og skulle begynne på høyre fremstykke. Fader.... Kaffer jer eg det på denne måten.
Strikke jakke i 3 deler (Sto det i oppskriftå) som skal sys i sammen. Uff.. det får ikke eg fint til . (sy sammen)
Denne gang rekka eg ikke opp for nå syns eg garne begynne rett å slett å bli stygt etter all opprekkingen. ( Kansje det e eg så e leie av heila nøsta,Finne jaffall et nytt nå. )
Nå begynne eg på nytt å strikke jakka på ny,men eg strikker hele jakka i ett stykke.
Kallas tid dokke skal få sjå denne jakka ,det vett eg sanneleg ikke.
Men eg love . Eg gir meg ikke før eg får den sånn eg vil.
Til info så er det pinne 2,5 eg strikke med. Det tar litt tid. ; )

9 kommentarer

Spurven

18.02.2009 kl.00:36

Kjenner meg igjen i det du skriver - det er ikke så mye som blir helt ferdig her - mangler tommel, knapper osvMen vi får da stå på allikevel - det vi er fornøyd med blir jo ferdig til slutt.

Ruth Synøve

18.02.2009 kl.08:46

KJenner meg også igjen. Det kan fort bli litt å rekke opp... MEN buksa var kjempesøt og flott. FIn farge og veldig praktisk til å ha under dresser... :)

Anne-Britt

18.02.2009 kl.09:16

Slike bukser er veldig fine og praktiske. Man får aldri nok av dem.

Greta

18.02.2009 kl.09:22

Huff da. Eg liker overhode ikkje å rekke opp, men er ein ikkje fornøgd må ein jo det. Det blir sikkert ei kjempefin jakke til slutt :=). buksa var i alle fall fin og dei er kjempegode.Ha ein strålandes dag

Turi

18.02.2009 kl.13:52

Kjedeleg å rekke opp mange gongar. Buksa er iallefall flott.Ha ein fin dag!

ruta

18.02.2009 kl.16:17

Det er en fin bukse, jeg hadde nok brukt den første jakken. Hadde aldri rekt opp igjen så mye, da hadde jeg kastet alt sammen. Du er kjempetolmodig som ikke gir deg før du får det rette resultatet. :-)

Hobbystua

18.02.2009 kl.18:03

Hehe,,ja jeg kjenner meg igjen der,,vi er for pirkete med det vi skal strikke vel?? Syntes ikke det blir bra nok og så rekker vi opp og starter på nytt og på nytt,,,,,,,,,til en blir fornøyd.Men det er jo tråkig jobb da det er strikket på tynne pinner og tynt garn å.Men skal bli spennende å se resultatet ditt etterhvert.Den som gir seg har jo tapt:-))

Tesha

20.02.2009 kl.20:01

Hei, AnnKa! Eg har gitt deg ein Award - vel vitande om at du ikkje komme te å henta han!!! Likavel, stikk innom bloggen min og les koffer eg gir han te deg...God helg!

21.02.2009 kl.16:44

Hei Annka, faktisk har jeg kjøpt fingerbøl to ganger, men de er så små aT jeg finner de ikke igjen. Tidi det med kåpeknappene, jeg kjøper fine knapper jeg òg......Sa du samlemani,