Kontstrikk

Nå har eg strikka ein prøvelapp i Kontstrikk.
Det var den fantastiske Zirkona på Trådsnella som har lagt denne oppskriften ut til oss.
Her er orginal oppskriften. Zirkona har fått tillatelse og oversette denne til norsk.
Det eg like så veldig gått med Zirkona`s alonger . Det er at i hver along har eg lært en ny teknikk.
Så den Alongen som er i vente nå, det skal være kontstrikk..
Dette var en prøvelapp til alongen.
Lure på ka me har i vente.
GLEDE MEG!!!!!

Har brukt 2 farger dobbel bomull sport.  På pinne 4 ferdig målte den 21 x 21

kontstrikk prveklut

5 kommentarer

Anne Line

11.01.2009 kl.20:11

oyoyoy!! Eg suns og det e spennande å følge med når du strikke alonger...Men du mamma, nå har eg et strikke oppdrag t deg eg vettu:pEg har sett ei knall, knall, knall fine veska strikka og tova i

6 (trur eg) lilla ulteppegarn. Eg såg an hos bestemor i norsk ukeblad trur eg det va, det som kom ut på mandag. har du det?:-DDen gir eg deg som utfordring t å laga t meg:p

Greta

11.01.2009 kl.22:43

Den veska dattra di vil ha var faktisk veldig tøff. Og du er jo flink til å tove. Har lurt på å prøve på den selv, so julegave til nesteår til søstra mi. Viss du lager den så får eg vite om den er vanskelig.Så over til det tøffe du driver på med nå. det ser veldig vanskelig ut og eg trur at sånne mønstre kan eg berre gi opp, mene g er spetpå å følge deg.Ha ei flott uke

Trulte H

12.01.2009 kl.10:53

Artig med nye teknikker. Og Zirkona er et unikum når det gjelder strikking.

Hobbystua

12.01.2009 kl.11:29

Hei.Ja dette er nok spennende og prøve ut.Artig når en kan lære og ikke minst få det til,men ser jo ut til at du mestrer dette også.Ønsker deg en kreativ og fin uke:))

mimouna

13.01.2009 kl.20:20

Gøy å lære nye teknikker. Ellers er de sitteunderlagene dine noe av de artigste jeg har sett! Lkte både sauen og kyllingen.

:o)