Klar for vinteren

Disse vottene har eg vist før. (uten isskrape)
Har vært på Clas Ohlson å kjøpt isskraper i dag. 
Så nå er eg klar for vinteren.

Oppskrift Isskrapevott 

Ullgarn  eks Fritidsgarn,  Nepal, Vestlandsgarn ,Safir  (  ikke superwash garn )
Pinner: Strømpepinner nr 7
 6 om du strikke med vestlandsgarn eller safir som er litt tynnere. Jo løsere du strikke ,jo mer tover arbeide seg. 

Legg opp 44 masker. Strikk rillestrikk eller vrangbord ca 10 cm.
Eg strikka med effektgarn  de første 10 cm. Fortsett så med glattstrikk til arbeidet måler ca 40 cm.

Fell deretter på følgende måte.
Strikk de to første maskene på pinne nr 1 sammen. Deretter glattstrikk ut pinnen.
Glattstrikk neste pinne til det gjenstår to masker. Strikk disse sammen.
Strikk de to første maskene på pinne nr 3 sammen. Deretter glattstrikk ut pinnen.
Glattstrikk siste pinne til det gjenstår to masker. Strikk disse sammen.
Gjenta fellingen på hver omgang til det gjenstår 4 masker på hver pinne. Fell disse av og fest tråden. 

Tov isskrapevotten i vaskemaskinen, Eg hadde 2 votter og tova dette i maskin på 40 grader sammen med et håndkle .
Isskrapa kjøpte eg på Clas Ohlson 

4 kommentarer

Greta

09.10.2008 kl.00:46

Har sett slike før i andre blogger. Utrulig praktisk for dem som må ha bilden utendørs av og til. Det står på langtidslista mi å lage slike.ha ei god natt vennen

hobbystua

09.10.2008 kl.12:21

Artige saker,men får håpe vinteren drøyer enda med å komme.Men er fint å ha det klart.

matja

09.10.2008 kl.15:36

Helt supre.Har de på gavelisten min,må ut å kjøpe isskraper.Kjempeflotte farger du har valgt.Ha en fin dag:)

Greta

11.10.2008 kl.09:28

Takk for fin kommentar. en liten kommentar til det du skrev. eg har ikkje fått sånn beskjed. Det er eg som har tatt det valget utifra min situasjon. Like tøft alikevel, men egentlig så burde eg har vore vand med det. Har vore uførtrygda siden 96, men klart i 3 perioder å komme tilbake som vikar på timesbasis. Det er det som er heilt slutt no. Men, det var godt og. Nå er ferdig der og nå kan eg se fremover og skape meg eg eit liv her eg er. Har jo så mye å styre emd, at det skal ikkje bli kjedelig, berre ett anna liv.Ha ei super helg, så snakkes vi