Sokker uten hæl

Så enkelt kan det gjøres.
Strikket i Rubin på pinne nr 4.
Brukte to nøster grått + litt hvit.
La opp 44 masker. strikka bare rette masker. 15 omganger hvit og 100 omganger grått.
felte begynelsen og slutten på hver pinne til tå. annen hver omgang. til 8 masker igjen og så snurpa eg tåen sammen.
Enkelt.
Sitter gått på foten.
cimg1014

6 kommentarer

Anne Line

10.09.2008 kl.17:23

Nå tok eg den derent "uten helar".. eg har heile veien sett for meg hål der helane ska vær når du seie det. Derfor sjønte eg ingenting:P

Emilie

20.09.2008 kl.15:42

Har så lyst å prøve å strikke sokker, og når jeg kom over dette, så tenkte jeg at jeg skulle prøve ;pMen hvordan får du "hælen" til å bli sånn at den blir litt bøyd?

Ann karin

20.09.2008 kl.20:38

Hei EmilieDenne sokken er det ikke bøyd hæl. Men den bøyer seg når du trer den på foten. Det er ikke vanskelig å strikke "bøyd" hæl. Mangen fine oppskrifter her på denne linken.http://www.garnstudio.com/lang/no/kategori_oversikt.php

Emilie

22.09.2008 kl.19:28

Takk, jeg fant det ut, fant en link hvor du hadde lagt ut oppskriften og jeg så hva de andre hadde kommentert.Er snart ferdig med et par, og jeg synes de sitter bra på beina uansett om de er uten "vanlig" hæl.Disse blir det nok mange av her i huset :)

11.11.2016 kl.13:16

Bruker du 4 pinner på den oppskrift

Strikkepinnen

11.11.2016 kl.22:03

Anonym: Du kan fint bruke 4 pinner om du vil det .Jeg har en liten rundpinne på 30 cm som jeg brukte på disse